Een relatiegeschenk geven in crisistijd?

Overvloed

In de jaren dat het goed ging met de economie kon het allemaal niet op. Er waren volop acties waarbij de meest prachtige cadeaus weggegeven werden. Bedrijven gaven hun relaties meerdere keren per jaar een relatiegeschenk en klanten werden in de watten gelegd met leuke uitjes. Alle bedrijven gaven hun klanten aandacht en probeerden nieuwe klanten te lokken met geweldige acties.

Relatiegeschenken en crisis

In de meeste sectoren gaat het nu economisch allemaal wat moeilijker. We komen maar niet uit de crisis. In veel branches gaan bedrijven failliet, worden mensen ontslagen of daalt het aantal orders. Iedereen probeert het hoofd boven water te houden, is op zoek naar nieuwe klanten en wil bestaande klanten behouden. Toch wordt er bij bedrijven snel op marketing en communicatie bezuinigd. Is het juist nu niet uiterst belangrijk om zichtbaar te zijn voor de (potentiële) klant? Moet u juist nu niet laten merken hoe blij u met uw klant bent?

Onderscheiden

Een relatiegeschenk geven is nu pas echt een manier om uw bedrijf eruit te laten springen. Doordat veel andere bedrijven geen relatiegeschenk geven of er minder budget voor uittrekken, kunt u met uw bedrijf opvallen. Laat zien dat uw klant nog steeds op nummer 1 staat en geef een mooi relatiegeschenk, juist nu. Het zorgt voor klantenbinding en het wordt dubbel gewaardeerd!

Hoe gaat uw bedrijf in deze moeilijke tijd om met relatiegeschenken? Laat het me weten; ik ben benieuwd.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

zoO0I1

Please type the text above:

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>