Waardering tonen hoeft niet duur te zijn

In crisistijd het kerstpakket maar overslaan? Dat is een slecht idee volgens Henry Robben. De hoogleraar marketing (Nyenrode Business Universiteit), die verschillende onderzoeken naar de waardering van geschenken heeft gedaan, zegt dat het allemaal om aandacht draait, “Aandacht hoeft niet duur te zijn”.

Geen dure geschenken noodzakelijk

Voor de ontvanger van een geschenk maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoe duur het cadeau is. De gever besteedt aandacht aan de ontvanger en laat zo zijn waardering blijken. De moeite die de gever doet, is belangrijker dan het geschenk zelf. Als de ontvanger van het geschenk de indruk krijgt dat het cadeau speciaal voor hem gemaakt of bedacht is dan voelt hij zich enorm gewaardeerd.

Ontvanger aanspreken

Het is dan ook belangrijk dat de ontvanger zich aangesproken voelt door het geschenk. Zorg daarom altijd voor een geschenk dat niet alleen iets over uw organisatie zegt, maar ook aansluit bij wat de ontvanger leuk vindt!

Vindt u het lastig om een passend geschenk te vinden? Wij helpen u er graag bij! Mail ons via: trakteer@communiceernu.nl.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

V2R5o

Please type the text above:

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>